Wydawać by się mogło, że stworzenie jakiejkolwiek witryny internetowej to błahostka dla każdego programisty. Tymczasem okazuje się, że stworzenie sklepu internetowego jest zdecydowanie bardziej zawiłym procesem niż standardowa strona www, dlatego wybór wykonawcy dla własnego sklepu e-commerce powinien być uwarunkowany kilkoma czynnikami. Chcesz dowiedzieć się, kto najlepiej sprawdzi się jako wykonawca i komu zlecić stworzenie sklepu internetowego? O tym już poniżej.
Jak wybrać odpowiedniego wykonawcę?
Pytanie o właściwego specjalistę to jedna z pierwszych rzeczy, która przychodzi wraz z pomysłem stworzenia własnego sklepu online. Do wyboru masz agencje e-commerce, software house’y, ale też freelancerów i to właśnie im musisz powierzyć realizację swojego pomysłu, obdarzając zaufaniem. Niezależnie od wyboru warto sprawdzić doświadczenie i kompetencje potencjalnych wykonawców, aby zminimalizować ryzyko niepowodzenia. Zweryfikuj umiejętności danego podmiotu poprzez jego portfolio i opinie w Internecie, sprawdź czy wcześniejsze realizacje były podobne do twojego projektu i na jaką skalę prowadzili swoje działania. Wydaje się być to oczywiste, ale warto o tym wspomnieć, ponieważ w ten prosty sposób możemy dowiedzieć się czy zleceniobiorca posiada odpowiednią wiedzę do wykonania zadania.
Oszacuj koszty realizacji projektu
Wykonanie każdego projektu ma z góry określony budżet, a aby poznać zakres cen wykonawcy należy jak najbardziej precyzyjnie podać założenia i cele, które ma spełniać nasz sklep internetowy. Tylko ty wiesz, jak finalnie powinien wyglądać twój sklep, dlatego sporządź choćby podstawowy plan prezentacji i na jego podstawie wykonawca określi cenę. Im więcej szczegółów podasz, tym bardziej konkretną otrzymasz wycenę. Nie jesteś przekonany co do niektórych rozwiązań lub samej technologii, która ma zostać użyta do stworzenia sklepu? Specjaliści z pewnością pomogą dobrać do twojego projektu odpowiednie opcje i uwzględnią to w budżecie, jeśli jednak masz wątpliwości to samodzielnie zweryfikuj ewentualne koszty abonamentów i licencji, które często łatwo przeoczyć.
Komunikacja i podejście do projektu
Nawet najbardziej kompetentny zespół złożony z doświadczonych specjalistów powinien posiadać coś ponad wymagane umiejętności, a mianowicie zdolność komunikacji z klientem. Każde zlecenie, w które zaangażowane są dwie strony, oznacza modyfikacje i zmiany, a co za tym idzie – chęć przedyskutowania tematu. Grupa projektowa powinna iść w jednym kierunku i dążyć do powodzenia zadania, dlatego warto umówić się na spotkanie lub rozmowę, by sprawdzić już w początkowym etapie zaangażowanie w projekt, ale też określić czy „nadajecie na tych samych falach”.
Możliwości masz wiele – od agencji po wolnych strzelców. Zapewne otrzymasz wiele ofert, które pod względem kosztów dzielić będzie przepaść, ale na podstawie powyższych wniosków wiesz już kogo poszukiwać i na co zwrócić uwagę. Wybierz takiego wykonawcę, który wesprze cię merytoryczną wiedzą, reszta to wypadkowa dokładnie przemyślanych decyzji i możliwości. Powodzenia!