Polska i Ukraina dokonały zaskakującego rozwoju w zakresie e-marketingu. Firmy działające w tych krajach nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa, o czym świadczyć może obecność na polskim rynku firmy razom communications, reklamującej się w polskiej aplikacji Qpony.
Celem grupy razom communications jest wspomaganie rozwoju marek – dzięki wsparciu firmy mogą rozwijać się możliwie najefektywniej. Od niedawna spółka obecna jest także w Polsce. Dała się poznać, podejmując współpracę z polską spółką Qpony. Skąd pomysł na współpracę dwóch innowacyjnych spółek?
Ukraiński e-marketing i polska aplikacja mobilna
Razom communications to ukraińsko-brytyjska grupa komunikacyjna, która pomaga firmom docierać do klientów. Wraz z grupami Initiative, Unilever Ukraine i British American Tobacco (BAT) zaczęły podbijać nowe rynki, reklamując się w aplikacji Rabaty i promocje należącej do międzynarodowej grupy mobilnej Qpony/Blix.
Qpony z kolei to polski start-up założony przez trójkę studentów z Poznania. Zamysłem jego twórców było utworzenie narzędzia pozwalającego kupującym porównywanie najatrakcyjniejszych ofert supermarketów. Obecnie firma stała się liderem w dziedzinie O2O (Online-to-Offline) – jednoczy pięć aplikacji mobilnych, z których korzysta blisko 2,5 mln Polaków. Dzięki inwestycji na ukraińskim rynku medialnym, grupa stała się liderem wśród mobilnych agregatorów dyskontowych „Rabaty i promocje dla supermarketów”. Specyfiką działania aplikacji jest fakt, że klienci stają się bardziej lojalni wobec reklamy i sklepów dyskontowych. Umożliwia ona zarówno wyszukiwanie ofert konkretnych towarów, jak i przeglądanie ofert ulubionych marek. Kluczem jest tryb zakupu zakładający wejście klienta w interakcję z aplikacją. Tym działanie aplikacji różni się od Google czy Facebooka.
Zdaniem Tomasza Jabłońskiego, prezesa grupy mobilnej Qpony, współpraca z razom communications jest w pełni uzasadniona. „Nasz wybór jest logiczny i przewidywalny”, mówi. „Po pierwsze, firma Razom aktywnie rozwija się technologicznie, wykorzystując innowacje w kampaniach reklamowych dla swoich klientów. Po drugie, na polskim rynku aktywnie współpracujemy z agencjami Havas Media, Universal McCann i Initiative. Ponieważ na Ukrainie agencje te są częścią razom communications, zdecydowaliśmy, że będziemy współpracować ze wszystkimi firmami grupy”, wyjaśnia Jabłoński.
Dla grupy Razom współpraca z polską spółką również jest wyborem w pełni logicznym. „Z Qpony łączy nas nie tylko współpraca na rynkach europejskich, ale także zainteresowanie w dziedzinie nowych rozwiązań marketingowych, które pomagają naszym klientom możliwie najefektywniej prowadzić biznes”, stwierdziła Alina Rul, Chief Digital Buying Officer spółki razom communications.
Kampanie ukraińskiej spółki
Współpraca z Qpony to nie jedyna forma, w jakiej razom communications się rozwija. Spółka opracowała m.in. kampanię dla marki GLO, której rezultaty okazały się imponujące. Realizując cel sprzedaży podczas umieszczania kampanii Black Friday, udało się zwiększyć liczbę konwersji o 61% w porównaniu z planem. Poza tym grupa osiągnęła głośny sukces, jakim była kampania Unilever „Domestos Chat-bot”. W jej ramach używano dwóch najpopularniejszych formatów – AdInsert i Native. „Najlepszy wynik pokazał format Native, dzięki któremu udało się zwiększyć liczbę planowanych konwersji o 70%”, mówi Alina Rul.
Grupa razom communications to przykład firmy doskonale radzącej sobie na dynamicznie rozwijającym się rynku e-marketingowym. Jej współpraca z polską firmą Qpony jest ruchem przemyślanym, który dobrze rokuje na przyszłość.