VoIP to technologia, która cieszy się coraz większą popularnością w polskich przedsiębiorstwach. Dzięki niskim nakładom finansowym można w znaczny sposób polepszyć przesył danych za pomocą telefonu, ustandaryzować system komunikacji wewnątrz firmy oraz z zewnętrznymi partnerami biznesowymi. Na jakiej zasadzie działa VoIP? Dlaczego warto wybrać VoIP w przypadku posiadania własnej firmy?
Czym jest centrala telefoniczna VoIP?
VoIP stanowi nowoczesną transmisję głosową. Za pośrednictwem protokołu internetowego (ang. Internet Protocol) są przesyłane dane, w tym głos. Dzięki temu, korzystając z wirtualnej centrali, można odbierać połączenia internetowe oraz tradycyjne. Z pomocą algorytmów połączenie może trafiać od razu do konkretnego pracownika działu obsługi klienta, który jest kompetentny w danej dziedzinie.
Kiedyś wirtualna centrala telefoniczna VoIP traktowana była wyłącznie jako ekonomiczny odpowiednik tradycyjnej telefonii, obecnie jednak stosuje się ją na znacznie szerszą skalę, ze względu na lepszą jakość połączeń, w tym słyszalność. W konsekwencji czego korzystanie z VoIP niejednokrotnie sprawdza się lepiej niż stosowanie wersji analogowej.
Argumenty przemawiające za wyborem VoIP
Można wskazać wiele zalet korzystania z VoIP. Wśród nich znajdują się:
- Niskie koszty abonamentu. Nie tak dawno centrala telefoniczna, ze względu na wysokie koszty, wykorzystywana była wyłącznie przez duże korporacje. Obecnie koszty zostały zminimalizowane, a korzystanie z VoIP stało się opłacalne również dla niewielkiego przedsiębiorstwa.
- Funkcja kolejkowania stanowi jeden z najlepszych sposobów na efektywne zarządzanie połączeniami. Dzięki niemu połączenia odbierane są według danego schematu, żaden klient nie zostaje pominięty przez algorytm. Sprawdza się szczególnie w niewielkich firmach, gdzie kilku pracowników musi obsłużyć dużą liczbę połączeń zewnętrznych.
- Niezastąpiona w pracy managera. Poprzez centralę VoIP można generować raporty dotyczące rozmów pomiędzy pracownikami. Nagrywane połączenia ułatwią również wdrażanie decyzji dotyczących strategii marketingowej czy profilu sprzedaży.
- Prosty i uniwersalny numer. Opracowanie jednego, prostego i schematycznego numeru pozwala na ułatwienie kontaktu z klientami. Prosty numer łatwiej zapamiętać i wykorzystać w kampanii reklamowej.
Wirtualna centrala VoIP to technologia, która stosowana jest w każdej branży. Niezależnie od profilu działalności gospodarczej, prosty numer i efektywna strategia na zarządzanie połączeniami pozwoli na lepszy kontakt nie tylko wewnątrz firmy, ale przede wszystkim z klientami.