To, czy w markecie są siedziska dla maluchów w wózkach sklepowych oraz czy sklep posiada praktyczne wózki na dwa koszyki, w dużej mierze zależy jak bardzo klient zadowolony będzie z zakupów. Aby móc odpowiadać na potrzeby klientów sklepu trzeba przede wszystkim mieć ich świadomość. Jeśli o wózkach sklepowych mowa – tu błędy popełniają nawet wielkie sieci. Błędem wypada nazwać wymianę całej floty wózków sklepowych w jednej z dużych sieci hipermarketów z metalowych, pokrytych cynkiem galwanicznym na plastikowe. W założeniu wózki miały się wyróżniać i łatwiej się prowadzić od tych tradycyjnych metalowych. W rzeczywistości właściwości jezdne owych nowości zupełnie zniechęciły do nich klientów.
Wózek sklepowy – popularność nie bez przyczyny
Najbardziej rozpowszechnione wózki sklepowe, jakie spotkać można w polskich marketach to te klasyczne, metalowe. Wielkość kosza uzależniona jest od wielkości hali sklepowej. Na tych największych z powodzeniem można stosować wózki o długości około 1 metra i szerokości około 580-600 mm. Na temat optymalnej dla klienta wysokości dna kosza, prowadzi się nieustannie badania, które wskazują na ile głęboki powinien być kosz, by klient bez trudu mógł wyjąć z niego nawet płaskie, leżące na dnie przedmioty. Tu wyróżniają się markety o bardzo nisko położonych koszach, które zwykle mają podobną do tradycyjnych ładowność (około 150 kg), ale nieco inaczej zbudowaną rączkę. Dla mniejszych marketów, gdzie manewrowanie z dużym wózkiem między regałami może być trudne, dedykowane są wózki o długości do 820 mm i szerokości niespełna 470 mm. Poza tym, że mają mniejszą ładowność (do 100 kg) ich linia i funkcjonalność niewiele się od większych odpowiedników różni. I to właśnie takie klasyczne wózki wybierane są przez wielkie sieci najczęściej.
Zakupy z dzieckiem – ukłon w stronę rodziny
Właściwie zaprojektowane siedzisko dla malucha może być ważnym elementem przemawiającym za wyborem sklepu, w którym rodzina robi zakupy. A wiadomo, że zakupy rodzinne, przywiązanie do marki i wypracowanie sobie lojalności to kluczowe elementy, które monetyzują dobry wizerunek sklepów. Wózki sklepowe, w których maluchy mogą spędzić więcej niż kilkanaście minut, są na wyposażeniu wszystkich sklepów wielkopowierzchniowych. Różnią się nieznacznie kolorem, szerokością otworów na nóżki oraz długością siedziska. Niektóre sklepy preferują udostępnianie także bardziej zaawansowanego technicznie rozwiązania, które pozwala na umieszczenie w wózku całego fotelika z niemowlęciem.
Koszyki sklepowe
Na koniec nie można zapomnieć o obowiązkowym wyposażeniu każdego sklepu – koszyku sklepowym. Powinien być lekki, ale sztywny tak, by można było bez trudu zapakować do niego kilka półtoralitrowych butelek. Plastik nie może się wyginać, a rączka naciągać przy obciążeniu rzędu kilku kg.
Zaopatrując się w tego typu niezbędne wyposażenie sklepów, warto korzystać z ofert sklepów, takich jak magazynuj.pl, którym produkty dostarczają wyłącznie unijni producenci. To nie tylko pewność jakości, ale gwarancja bezpieczeństwa.