Instagram dzisiaj jest coraz bardziej popularnym oprogramowaniem. W zasadzie szacuje się, że posiada go już prawie jedna trzecia wszystkich osób żyjących na naszej planecie. Jak w zasadzie ma się sam fakt istnienia Instagrama do prowadzenia firmy? Czy Instagram może cokolwiek nam pomów w tym zakresie? Jak prowadzić marketing przez Instagram? Co jest tutaj szczególnie ważne? Na te wszystkie pytania odpowiemy poniżej…
1) Czy posiadając firmę, warto mieć firmowe konto na Instagramie?
Dzisiaj mówi się, że w zasadzie, to jeśli nie istniejemy w sieci, to oznacza, że w ogóle nas nie ma. I niestety jest to po części prawdą. Warto podkreślić, że obecnie żyjemy w zasadzie na styku dwóch różnych światów – rzeczywistego i wirtualnego. Nasze codzienne czynności, które dawniej odbywały się tylko i wyłącznie w świecie rzeczywistym, dzisiaj także coraz częściej mają również miejsce w świecie wirtualnym. Przykładowo w Internecie robimy zakupy, rozmawiamy z przyjaciółmi, gramy, czytamy…
Warto także zastanowić się, w jaki sposób wybieramy nasze codzienne zakupy czy usługi? Możliwości jest tu w zasadzie kilka. Często wchodzimy w Internet i przeglądamy przeróżne opinie i komentarze. Dalej oglądamy, co radzą różni blogerzy. Później zaś często porównujemy ceny w sklepach internetowych, staramy się zobaczyć na zdjęciach, jak wygląda taki produkt itp.
Przykładowo dajmy na to, że szukamy bluzy sportowej. Oczywiście niektórzy pójdą po prostu do sklepu, jednak takich osób jest coraz mniej. Większość zrobi research, gdzie w ogóle są fajne bluzy, jakie są możliwości, przejrzy katalogi internetowe sklepów, potem sprawdzi, jak taka bluza wygląda – tylko właśnie wcale nie w rzeczywistości, lecz na zdjęciu w Internecie, ale wykonanym gdzieś w naturalnych warunkach. Dlatego, jeśli takiej osobie podsuniemy gotowe zdjęcie w naturze z ciekawą promocją i linkiem do zakupu, to jest duża szansa, że mamy sprzedany produkt.
Podsumowując – inwestując w firmę dzisiaj, naprawdę trzeba także zainwestować w dobrze wykonaną stronę internetową, profil na Facebooku, sklep internetowy i oczywiście właśnie w Instagram likes.
2) Jak działa marketing na Instagramie?
Mechanizmów jest wiele. Często jednak wykorzystywane jest tutaj podświadome programowanie. To trochę jak w reklamie, tylko znacznie na mniejszą skalę i prowadzone mniej inwazyjnie. Osoba przeglądająca Instagrama podświadomie zapamiętuje w zasadzie każdy obraz, chociaż na chwilę. Jeśli dodatkowo danemu obrazowi towarzyszyły jakieś emocje np. zazdrość „jaką ona ma super sukienkę, ja też taką chcę”, radość „o, jakie super!” itp. to dodatkowo taki obraz jest bardzo łatwo zapamiętywany i potem nawet odruchowo myśli się o danym produkcie czy wybiera go, przechodząc obok sklepu.
Ponadto Instagram to takie trochę przenikanie się świata rzeczywistego z wirtualnym. W przypadku reklamy ludzie dzisiaj podchodzą do niej naprawdę nieufnie. Przecież wiadomo, że reklamy nie mają nic wspólnego z rzeczywistością, że chodzi tylko o to, abyśmy odruchowo w sklepie potem wybrali daną rzecz. W przypadku Instagrama mechanizm odruchu też działa, ale na znacznie mniejszą skalę. Tutaj bardziej liczy się to, że Instagramowi ludzie bardziej ufają.
3) O czym trzeba pamiętać, prowadząc taki marketing przez Instagram?
O wielu rzeczach. Przede wszystkim albo warto wybrać się na kurs prowadzenia profesjonalnego konta firmowego na Instagramie, albo też wiele o tym poczytać. Jednak zasadniczo ważne jest to, aby bardziej stawiać na zdjęcia niż treść, publikować w godzinach szczytu oglądalności Instagrama oraz dbać o dobre dobieranie hashtagów, estetyczny i w miarę jednolity profil firmy.
4) Co to są Instagram followers i dlaczego ich zdobycie jest tak istotne?
Instagram followers to obserwujący dany kanał. Zasadniczo nie znamy dokładnego algorytmu Instagramu, to znaczy – nie wiadomo dokładnie, co sprawia, że danemu użytkownikowi wyświetla się akurat to, a nie co innego, jednak im większa ilość osób obserwujących kanał, tym większy zasięg i większe możliwości oraz większa ilość potencjalnych klientów.