Wiadomości SMS wbrew wielu negatywnym opiniom nadal mogą być skutecznym narzędziem marketingowym. O czym pamiętać decydując się na ich wysyłanie? Jakie zalety ma SMS marketing? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.
O czym pamiętać decydując się na SMS marketing?
Jak wspomniano we wstępie, wiadomości SMS nadal mogą być skutecznym narzędziem marketingowym. O czym pamiętać zatem decydują się na ich wysyłanie? Otóż istotne jest przede wszystkim to, by kierować przekaz do odpowiedniej grupy docelowej, co z pewnością wpłynie na skuteczność prowadzonej kampanii. Poza tym, w przypadku marketingu SMS należy pamiętać o obowiązującym limicie znaków, który bezpośrednio wpływa zarówno na długość wysyłanych treści, jak i koszty kampanii. Z tego samego względu istotne jest to, by kierowany przekaz był nie tylko zwięzły, ale również interesujący, ponieważ jego przeczytanie ma skłonić odbiorcę do konkretnej reakcji, np. kliknięcia w link czy skontaktowania się z firmą.
Zalety SMS marketingu
SMS marketing to rozwiązanie, które ma wiele zalet, w związku z czym mimo rozwoju technologii nadal ma się dobrze, co potwierdza artykuł dostępny pod linkiem: https://pragmago.tech/pl/porada/sms-marketing-czy-kampanie-sms-maja-jeszcze-sens/. Wspomniane zalety marketingu SMS sprowadzają się natomiast między innymi do:
- wysokiej otwieralności, ponieważ z telefonu komórkowego korzysta obecnie praktycznie każdy dorosły człowiek, a powiadomienie o otrzymanej wiadomości SMS skłania do automatycznego jej odczytania, co odróżnia ten rodzaj komunikacji od wysyłki e-maili, które w wielu przypadkach są kasowane bez otwierania;
- szybkiej reakcji odbiorców, ponieważ po przeczytaniu SMSa od razu decydują oni o tym, czy są zainteresowani rozwiązaniem przedstawionym w jego treści. Z drugiej strony mało kto wraca do SMS-ów reklamowych po upływie kilku dni;
- niskich kosztów kampanii, które są uzależnione od taryfy obowiązującej u danego operatora. Istotne w tym przypadku jest to, że są to koszty stałe uzależnione od ilości wysłanych SMS-ów i nie ma na nie wpływu polityka cenowa platform społecznościowych, czyli np. Facebooka;
- możliwości szybkiego informowania o krótkich promocjach, ponieważ SMS-y otwierane są bezpośrednio po otrzymaniu;
- możliwości kierowania różnych typów przekazu, co pozwala budować relację z klientami.
Dobre praktyki w komunikacji SMS
Mając świadomość tego, że SMS marketing może być naprawdę skuteczny należy pamiętać o dobrych praktykach w tego typu komunikacji. W praktyce chodzi przede wszystkim o:
- pozyskanie odpowiednich zgód, dzięki czemu marketing SMS będzie działaniem w pełni legalnym;
- dopasowanie optymalnej częstotliwości wysyłania SMS-ów, co pozwoli uniknąć zniechęcenia odbiorców, a co za tym idzie, ich rezygnacji z subskrypcji czy wycofania udzielonych wcześniej zgód marketingowych;
- zoptymalizowaniu wysyłanych SMS-ów pod urządzenia, dzięki czemu będą one wyświetlały się w sposób czytelny.
Podsumowując należy stwierdzić, że istnieje wiele powodów, dla których SMS marketing nadal działa. Co więcej, można zakładać, że tego typu działania marketingowe będą skuteczne również w przyszłości, co jest efektem ich specyfiki.